ویژگی های یک کاتالوگ خوب

ایجاد کاتالوگ برای محصولات یکی از روش های مدرن تبلیغات و معرفی محصول به مشتریان می باشد. کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که  یک محصول را به مصرف کننده معرفی می کند. یک کاتالوگ دارای اطلاعاتی می باشد که مصرف کننده ممکن است این اطلاعات را در فروشگاه ها یا مغازه های دیگر به دست نیاورد اما فروشگاه ها با ارائه کاتالوگ محصولات به مشتری کاملا این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرا خواهند داد.بیشتر محصولات آرایشی، داروها، مواد غذایی،، رستوران ها و… دارای کاتالوگ معرفی محصولات و خدماتشان می باشد. جذابیت های ظاهری که این کاتالوگ ها دارند باعث جذب مشتریان زیادی می شود.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ

بیشتر تولید کنندگان برای معرفی محصولات و خدماتشان کاتالوگ طراحی می کنند. جذابیت های کاتالوگ ها مشتریان زیادی را جذب می نماید . البته نقش کاتالوگ مناسب در بازدهی و معرفی بهتر محصول مهم و حیاتی می باشد . بایدها و نبایدها و  ویژگی ها ی کاتالوگ مناسب:

متن کاتالوگ

اولین چیزی که برای نوشتن یک کاتالوگ به آن نیاز داریم محتوی خوب می باشد. باید یک محصول را با  محتوی خوب معرفی کرد. بهتر است محصول خود را با همه ویژگی هایی که دارد معرفی کنید حتی مشتریان معروف شما، شرکت شما و هر اطلاعات دیگری که به مشتریان کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری درستی داشته باشند را در کاتالوگ قید کنید .محصول خود را حرفه ای معرفی کنید از ویژگی های بارزی که ان باعث وجه تمایز انه ها از دیگر محصولات می شود استفاده نمایید.. کاتالوگ ها معمولا نباید طولانی و خسته کننده باشند بنابراین باید در کمترین جملات بتوانید محصول را به بهترین شکل ممکن معرفی کنند.

  • باید در نوشتن کاتالوگ  ابتدا محصول و شرکت خود را معرفی کرده و این توضیحات باید بین ۵۰ تا ۱۵۰ کلمه باشد.
  • برای هر قسمت از کاتالوگ که در آن قصد نوشتن توضیحاتی را دارید یک عنوان در نظر بگیرید تا ذهن خوانندگان منظم بتواند ویژگی های محصول شما را دریافت نماید.
  • محصول خود را به صورت حرفه ای معرفی کرده و ویژگی های بارزی که وجه تمایز محصول شما از دیگر محصولات می باشد را مورد استفاده قرار دهید.
  • کاتالوگ ها معمولا نباید طولانی و خسته کننده باشد از این رو باید در کمترین جملات بتوانید بهترین معرفی را از محصول خود ارئه دهند.

عکس در کاتالوگ

استفاده از عکس برای صفحات کاتالوگ ضرورت دارد و همچنین بهتر است برای طراحی اولین صفحه ی کاتالوگ  از عکس محصولات خود استفاده نمایید. تصاویر باید با خلاقیت و جذابیت استفاده شده و از تصاویر ساده و کم کیفیت استفاده نشود. تصویر نقش مهمی در جذب مشتری ایفا می کند . هر بخش از کاتالوگ که توضیحی در مورد ویژگی های محصولات در اختیار مصرف کننده می گذارد باید دارای تصاویر مربوط به خود باشد. عکس ها نباید ساده باشد بلکه بایدد  نهایت خلاقیت در عکاسی و طراحی در این تصاویر وجود داشته و از جنبه های مختلف بتواند جذابیت به وجود آورد.

اندازه کاتالوگ

بهتر است کاتالوگ ها نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشند. البته این  به نوع کاتالوگ ها هم بستگی دارد چرا که بعضی مواقع کاتالوگ ها به صورت دفترچه می باشند یا گاهی اوقات برای دسترسی مسافران در هواپیماها یا وسایل نقلیه عمومی قابل استفاده هستند اما معمولا کاتالوگ ها با اندازه ی استاندارد تهیه خواهد شد.

جنس کاتالوگ

موضوع حائز اهمیت استفاده از کاغذهای مرغوب برای کاتالوگ  می باشد. بهتر است از کاغذهای روغنی استفاده شود تا هم براق بوده و هم جلب توجه بیشتری برای مشتریان به وجود آورد.